Sundsvalls Kommun

Parkster

Uppdaterad

Hemsida

  • https://www.parkster.com/

Kundtjänst 

  • 0775 - 33 30 30 
  • 060-33 130

Talsvar

  • 010-199 26 16

SMS-parkering Parkster

Att när man sms parkerar så behöver man ingen app man skickar ett vanligt sms (se foto nedan)

En faktura skickas till folkbokföringsadressen på den tid man har parkerat


Betalning & När pengarna dras från kontot

Pengarna dras inom 1-5 bankdagar efter att kunden genomfört sitt köp med ett bankkort i en automat med förskottsbetalning. Om kunden har gjort ett köp i en automat med efterskottsbetalning kommer summan först bli reserverad och sedan dras när parkeringen avslutas. Om kunden har genomfört sitt köp med ett bensinkort, så dras inga pengar vid köptillfället utan kund får en faktura från sitt bensinbolag en gång i månaden.

Kvitto

- Om kunden gjort ett köp i en automat med fysiska biljetter, så får man efter godkänt köp en fråga om man vill ha kvitto. Man trycker då på ok och ett papperskvitto skrivs ut från automaten.

- Om kunden gjort ett köp i en av våra biljettfria Cale automater, så kan kunden efter godkänt köp få ett kvitto via sms eller mail. Normalt får kunden sitt kvitto efter 5-15 minuter. Kunden kan även i efterhand hämta sitt kvitto på: https://eu.parkingbycale.com/

- Om kunden gjort ett köp i en av våra biljettfria Modul automater, så kan kunden efter godkänt köp och avslutad parkering få ett kvitto via mail. Normalt sett får kunden sitt kvitto efter 5 min efter avslutad parkering. Kunden kan även i efterhand hämta sitt kvitto på: https://onlineticket.hectronic.com/Sundsvall-Kommun

Anledningen till att kvittot inte kommer direkt efter är att i parkeringshuset är det efterskottsbetalning vilket betyder att kvittot inte skickas ut när du startar parkeringen utan då parkeringen har avslutats.

Parkster för utländska medborgare/turister

Turister, personer som saknar svenskt personnummer eller svenskt bankkort kan använda Parkster genom att: 

Svenskt personnummer saknas:
Ladda ner appen, skapa konto, klicka på knappen att svenskt personnummer sankas, se bild nedan. Sedan behöver hen lägga till bankkort och välja kortbetalning i appen

Svenskt bankkonto saknas: 
Då behöver hen välja kortbetalning som betalmetod och ansluta ett betalkort till kontot innan hen börjar parkera. För att ändra betalningsmetod loggar hen in på Mina sidor.
I appen finns Mina Sidor under 'Konto' i menyn.


Guide taggad med: Kvitto parkering SMS-parkering
warning Created with Sketch.