Registrerar felanmälan på fastighet, gata, skog, park, parkering...
Informerar om parkering och aktuellt inom Gatuavdelningen
Tar emot synpunkter på gata, skog, park, trafik
Hanterar beställningar på fastighet (t.ex. container, sekretesskärl, fönsterputs, besiktning)
Passerkort (tillverkar nya kort, ändrade behörigheter)
Programmerar låsen på fastigheter (tidsstyrning på dörrar, larm)
Lånar ut nycklar till entreprenörer som ska jobba i kommunens fastigheter
Hitta till Kundtjänsts nyckelutlåning
Sväng in på parkeringen bakom kommunhuset från Tivolivägen. Kör upp på smala vägen bakom den ljusgrå byggnaden. Entrén är skyltad: Servicecenter Kundtjänst. Det finns en 5-minutersparkering utanför.
Om medborgare och medarbetare har felanmälningar efter 16 av akut karaktär (t.ex. träd över vägen, lastbilar som sitter fast pga halka, akuta avloppsstopp hos brukare, strömavbrott på boenden, vattenläckor...) så sköter SOS dessa samtal och fördelar till dem som har jour på Drakfastigheter och Gatuavdelningen.
Vi når denna SOS-jour på 12 22 50. Numret finns i växeln på "Jour Drakfastigheter & SBK". Telefonnumret läses även upp på kundtjänsts telefonsvarare och på kommunens nattsvar när växeln gått hem.