Rutin: Driftstörningar, sotning & extern service Drakfastigheter
Uppdaterad
Rutin: Driftstörningar och service på fastigheter
Rutin för tillfällen då vi får aviseringar om att vatten, elektricitet eller dylikt kommer att vara avstängt på en fastighet där kommunen har verksamhet eller om vi får avisering om sotning eller service på en sådan fastighet.
Specialfall: Driftstörning på Kommunhuset så lägger kundtjänst in denna info på inloggad om detta kommer in via mejl.
- Lägg in informationen i Frånvaro & Driftstörningar som ligger under Allmänt på Teams-teamet Kundtjänst/Drakfastigheter (se bild nedan)
- Skicka alltid mejl till fastighetens förvaltare, drifttekniker och till rätt områdeschef
- Skicka alltid mejl till vaktbolaget: gruppledare.vasternorrland@qsecurity.se
- Om det gäller VOF/IAF skicka mejl till Systemstöd & Välfärdsteknik (Peter Ruda, arbetsledare)
- Om det gäller Mat & Måltider skicka till Sektionschef, säkerhet Jon Elving jon.elfving@sundsvall.se
- Om det gäller Kultur & Fritid skicka till Uthyrningsbyrån
- Om det gäller BoU skicka mejlet till rätt intendent (se längre ner)
- Om vi vet vem som är chef på verksamheten som påverkas, skicka mejl till henne/honom också
- Om det finns hiss i fastigheten och det rör el, tele eller larm skicka info till:
Område 11, 14 och 16: felanmalan.se@schindler.com
Område 12, 13 och 15: felanmalan.sundsvall@nordiclifttech.se
Mejl till kontaktpersoner
tommy.karlsson@sundsvall.se (förskolor)
hans.nordstrom@sundsvall.se (grundskolor)
tero.lohti@sundsvall.se (gymnasiet)
lise-lotte.andersson@sundsvall.se (SMM)
peter.ruda@sundsvall.se (VOF/IAF)
Driftstörningar som kommer till vår mejl på dessa adresser, har Drakfastigheter inget abonnemang = släng mejl.
E.ON - berörd adress är: Medskogsbron Sundsvall, anläggnings id: 735999114011133919