Hissar
Uppdaterad
đšïž đ© NYHET: Hissar ska till FASTIGHETSTEKNIKER! Â đ©đšïž
FelanmÀlan
- Hissar felanmÀls alltid till fastighetsÀgaren.
- Om nĂ„gon sitter fast i en hiss i en inhyrd fastighet försöker vi ringa FĂ.
- Om nÄgon sitter fast i en Drakfastigheter-hiss:
OmrÄde 11,14 och 16 ringer vi till Schindler Hiss pÄ journummer 020-31 33 33 Gör en DeDU-order till: Ent Hiss och Lyft (Schindler Hiss AB) med fastighetsteknikerns ref.nummer och mejlkopia till samma person.
OmrÄde 12,13 och 15 ringer vi till Nordic Lift Tech, 0200-333 330. Gör en DeDU-order till: Ent LingÄng, Lyft och Hissar (Nordic Lift AB f.d. Granitor Electro) med fastighetsteknikerns ref.nummer och mejlkopia till samma person.
- Om det Ă€r ett fel pĂ„ en Drakfastigheter-hiss som betyder att den inte gĂ„r att anvĂ€nda: LĂ€gg Ă€rende till Fastighetstekniker och ring.Â
- Om det bara Àr ett mindre fel pÄ en Drakfastigheter-hiss lÀgger vi Àrende till Fastighetstekniker utan att ringa (t.ex. trasig lampa, gnisslar).
Larm frÄn hisskorgen
- NÀr larm kommer frÄn hiss ringer SOS ut larm direkt till entreprenören. Sedan skickar de ett mejl till vÄr kundtjÀnst-mejl. Vi gör en order direkt till entreprenören med fastighetsteknikerns ref.nummer + kopia pÄ ordern till fastighetstekniker. Ingen prioritet.
- (Om entreprenören ringer och vill att vi gör en order i efterhand för ett jourĂ€rende sĂ„ kan vi göra det MEN vi ska ocksĂ„ kontakta Mats Johansson pĂ„ DF sĂ„ att han fĂ„r reda pĂ„ att SOS inte gjort sitt jobb.)Â
Provlarm
Om vi fĂ„r samtal eller mejl om "provlarm" frĂ„n SOS sĂ„ behöver vi inte göra nĂ„gon DeDU-order pĂ„ det. Hissentreprenören Ă€r redan pĂ„ plats och testar utrustningen.Â