Sundsvalls Kommun

Hissar

Uppdaterad

đŸ—šïž đŸš© NYHET: Hissar ska till FASTIGHETSTEKNIKER! Â đŸš©đŸ—šïž


FelanmÀlan

  • Hissar felanmĂ€ls alltid till fastighetsĂ€garen.
  • Om nĂ„gon sitter fast i en hiss i en inhyrd fastighet försöker vi ringa FÄ.
  • Om nĂ„gon sitter fast i en Drakfastigheter-hiss:

OmrÄde 11,14 och 16 ringer vi till Schindler Hiss pÄ journummer 020-31 33 33 Gör en DeDU-order till: Ent Hiss och Lyft (Schindler Hiss AB) med fastighetsteknikerns ref.nummer och mejlkopia till samma person.

OmrÄde 12,13 och 15 ringer vi till Nordic Lift Tech, 0200-333 330. Gör en DeDU-order till: Ent LingÄng, Lyft och Hissar (Nordic Lift AB f.d. Granitor Electro) med fastighetsteknikerns ref.nummer och mejlkopia till samma person.

  • Om det Ă€r ett fel pĂ„ en Drakfastigheter-hiss som betyder att den inte gĂ„r att anvĂ€nda: LĂ€gg Ă€rende till Fastighetstekniker och ring. 
  • Om det bara Ă€r ett mindre fel pĂ„ en Drakfastigheter-hiss lĂ€gger vi Ă€rende till Fastighetstekniker utan att ringa (t.ex. trasig lampa, gnisslar).

Larm frÄn hisskorgen

  • NĂ€r larm kommer frĂ„n hiss ringer SOS ut larm direkt till entreprenören. Sedan skickar de ett mejl till vĂ„r kundtjĂ€nst-mejl. Vi gör en order direkt till entreprenören med fastighetsteknikerns ref.nummer + kopia pĂ„ ordern till fastighetstekniker. Ingen prioritet.
  • (Om entreprenören ringer och vill att vi gör en order i efterhand för ett jourĂ€rende sĂ„ kan vi göra det MEN vi ska ocksĂ„ kontakta Mats Johansson pĂ„ DF sĂ„ att han fĂ„r reda pĂ„ att SOS inte gjort sitt jobb.) 

Provlarm

Om vi fÄr samtal eller mejl om "provlarm" frÄn SOS sÄ behöver vi inte göra nÄgon DeDU-order pÄ det. Hissentreprenören Àr redan pÄ plats och testar utrustningen. 

Hissar kommunhuset

warning Created with Sketch.