KSK - Rutiner i telefonin
Uppdaterad
Kommundirektören & andra höjdare
Servicecenter Kommunarkivet
- Hänvisa i första hand till mejlen
- Om inringande ovillkorligen vill prata med någon, gå före och fråga dem hur samtalet ska hanteras
Servicecenter IT
Servicecenter Lön & Pension
Servicecenter Ekonomiservice
- Telefontid
- Efter telefontid hänvisa inringande att mejla själv på funktionsbrevlådorna
- Man skiljer på grupperna Kund och Leverantör
- Kund (8424) = Har du fått en faktura från kommunen? Påminnelse/skuld/inkasso?
- Leverantör (8420) = Har du skickat en faktura till kommunen? Har du frågor rörande Raindance/Ekonomiportalen/E-handel?
Servicecenter HR
- Alla samtal från medarbetare och vikarier kan gå via 1919
- Vi får koppla samtal på namn
Servicecenter Kommunhälsan
- Växelsamtal, där man söker medarbetare på namn, hänvisas till 18 10 00
- Beställningssamtal hanteras enligt särskild rutin, se HÄR
Drakfastigheter
- Felanmälningar och beställningar hanteras av Kundtjänst
- Kundtjänst kan hänvisa samtal vidare till fastighetstekniker, drifttekniker, områdeschef och förvaltare enligt objektlistan
- Vi ringer aldrig till Drakfastigheters entreprenörer - förutom i akutfall rörande Hissar och Storkök
- Vi kan ringa på medarbetare som söks på namn
- Fakturor för boende inom vård och omsorg hanteras av två särskilda handläggare på Drakfastigheter