Sundsvalls Kommun

Phoniro Lock & Trygghetslarm

Uppdaterad

En del av Tekniskt Verksamhetsstöd på VOF/IAF, telefon 060-19 25 00.

Phoniro Lock är låsen som hemtjänsten sätter upp för att kunna öppna brukarnas dörrar med telefonen, s.k. nyckelfri hemtjänst. Trygghetslarm är larmknappar och larmarmband som t.ex. äldre kan få för att kunna larma om de blir sjuka eller ramlar. 

Felanmälan Lås & Trygghetslarm

  • Felanmälan från privatperson ska gå via antingen hemtjänsten eller 2550. 
  • Undantag: Om dörren inte går att stänga/öppna p.g.a. phonirolåset, ring på Tekniskt Verksamhetsstöd, 2500, tonval Phoniro. 
  • Medarbetare på kommunen kan ringa direkt till Tekniskt Verksamhetsstöd, 2500. Vid ej svar hv mejlen: phoniro@sundsvall.se eller felanmälningsformulär på Inloggad.

Utöka trygghetslarm med dörrlarm

Om hemtjänsten ringer in om att de behöver utöka trygghetslarmet med ett dörrlarm ska medarbetaren meddela detta till sin chef.

Trygghetslarm/phonirolås som ska lämnas tillbaka

Skicka e-tjänst-ärende till 2550 och skriv område/gata. Då får biståndshandläggaren som har det området skicka in en order för upphämtning. 

warning Created with Sketch.