Sundsvalls Kommun

Phoniro Lock & Trygghetslarm

Uppdaterad

En del av Tekniskt Verksamhetsstöd på VOF/IAF, telefon 060-19 25 00.

Phoniro Lock är låsen som hemtjänsten sätter upp för att kunna öppna brukarnas dörrar med telefonen, s.k. nyckelfri hemtjänst. Trygghetslarm är larmknappar och larmarmband som t.ex. äldre kan få för att kunna larma om de blir sjuka eller ramlar. 

Felanmälan Lås & Trygghetslarm

  • Felanmälan från privatperson ska gå via hemtjänsten. 
  • Undantag: Om dörren inte går att stänga/öppna p.g.a. phonirolåset, ring på Tekniskt Verksamhetsstöd, 2500, tonval Phoniro. 
  • Medarbetare på kommunen kan ringa direkt till Tekniskt Verksamhetsstöd, 2500. Vid ej svar hv mejlen: phoniro@sundsvall.se eller felanmälningsformulär på Inloggad.

Utöka trygghetslarm med dörrlarm

Om hemtjänsten ringer in om att de behöver utöka trygghetslarmet med ett dörr larm ska medarbetaren meddela detta till sin chef.

Trygghetslarm/phonirolås som ska lämnas tillbaka

  •  Hemtjänstens enhetschefer beställer nedmonteringen och It hämtar larm samt phoniro

warning Created with Sketch.