VOF - Rutiner i telefonin
Uppdaterad
Mottagningsgruppen Äldreomsorgen 2550
- Alla samtal där man söker biståndshandläggare för äldreomsorgen ska gå via denna grupp. Det går inte att ringa på enskild person.
- Telefontid
- Utanför telefontiden: Hänvisa i första hand till nästa telefontid. Akuta ärenden kan mejlas till gruppens funktionsbrevlåda.
Hemsjukvården distriktsköterskor
- Går ej att nå på telefon
- Ta meddelande på de olika distriktens funktionsbrevlådor
- Mejl: Namn, adress, telefon, sköterska
Hemsjukvården rehab (fysioterapeuter, arbetsterapeuter)
- Går ej att nå på telefon
- Ta meddelande på den gemensamma funktionsbrevlådor
- Mejl: Namn, adress, telefon, ärende
Avgiftshandläggarna
- Telefontid
- Utanför telefontiden: Vi får inte skicka telefonmeddelanden. Hv nästa telefontid.
- Ärenden som rör krav, inkasso, påminnelser hänvisas till 8424
- Ärenden som rör underlaget till fakturan (debiterad tid osv) hänvisas till aktuell enhetschef för verksamheten i fråga.
- Ärenden som rör hyror på äldreboenden hänvisas Drakfastigheter Agneta Nordin
Administratörerna på äldreboendena
- Dessa personer kan inte ta samtal från anhöriga, de jobbar bara administrativt gentemot verksamheterna. Om man undrar något om verksamheten, som telefonist, är de dock den absolut bästa källan till info.