DeDU - Olika utförare
Drift / Drifttekniker
Driftteknikern ska ha ärenden som handlar om:
- varmt/kallt
- ventilation
- dålig lukt
- vattenförsörjning
_________________________________________________________
Drift / Säkerhet Gymnastikhallar
Hit ska alla felanmälningar på gymnastiksalar/hallar.
_________________________________________________________
Drift / Fastighetstekniker
- Fastighetsteknikern ska ha praktiskt taget alla andra felanmälningar som inte har någon annan utförare.
- Hissar
_________________________________________________________
Systemstöd & Välfärdsteknik
VOF och IAF har ett gemensamt verksamhetsstöd och där finns en grupp med ”vaktmästare”: Systemstöd & Välfärdsteknik, som kan hjälpa till med enklare felavhjälpning, t.ex. byta lampor (bara inhyrda), rensa avloppsstopp (bara inhyrda), laga en trasig möbel, laga en säng, patientlyftar, larmmattor och spisvakter. De har även hand om alla beställningar ifrån VOF, och de kan hjälpa till att sätta upp hyllor och forsla grejer till tippen.
I DeDU finns de som utförare Systemstöd & Välfärdsteknik och när vi mejlar använder vi bara utförar-raden som börjar med "Peter Ruda".
Kontaktperson: Peter Ruda
_________________________________________________________
Skadegörelse
Hit skickar vi ärenden som har med klotter, avsiktlig förstörelse och vandalism att göra.
Utförare: Skadegörelse. Ärendetyp: Felanmälan.
Kategori: Skadegörelse, underkategorier: Inre eller Yttre skadegörelse.
Kontaktperson: Carina Öhlander
_________________________________________________________
Passersystem
- Utförare: Projekt/Specialist Passersystem
Här hamnar felanmälningar på kortläsare, ärenden om offlineläsare, beställningar och nycklar
Kategori: SC2 Byggnad invändigt. Underkategori: SG 2.12 Passage/Låssystem
Skicka e-mail till: carina.isaksson@sundsvall.se
Kontaktperson: Carina Isaksson/Magnus Berglund
- Utförare: Kundtjänst
Här hamnar frågor rörande passerkort, dörr-öppettider, larmtider
Kategori: SC2 Byggnad invändigt. Underkategori: SG 2.12 Passage/Låssystem
Skicka e-mail till: servicecenter.kundtjanst@sundsvall.se
Kontaktperson: Lena Hammarström
_________________________________________________________
SBA (Systematisk brandskyddsarbete)
Utförare: SBA
Brandsläckare, brandlarm, allt som har med brandskydd att göra.
Kontaktperson: Magnus Berglund
_________________________________________________________
Områdeschef
Närmaste chefen över fastighets- och driftteknikerna.
Övergripande driftsärenden. Tveksamma fall. Underligheter.
_________________________________________________________
Kundtjänst - Felanmälan inhyrda, extern registering
När vi skickar vidare en order i ett annat system, t.ex. till Hedern så skriver vi utförare Kundtjänst i DeDU och kryssar i rutan ”Direktkvittera”.
Utförare: Kundtjänst.
Ärendetyp: Kundtjänstärende.
Kategori: SB1.5 Inhyrda fastigheter
Underkategori: SB1.5 Felanmälan
Spara och skicka mejl till anmälaren.
Sedan kommer ärendet upp för kvittering. Skriv i kvitteringsrutan (den gröna) t.ex.: ”Ärendet har skickats vidare till fastighetsägaren”. Spara och skicka mejl till anmälaren.
________________________________________________________
Kundtjänst – Felanmälan inhyrda, DeDu-mejl till utförare
En del fastighetsägare vill ha sin felanmälan till e-post och då kan vi göra felanmälan i DeDU, skicka mejl från DeDU och sedan direktkvittera ordern.
Vi gör precis som i föregående avsnitt med utförare Kundtjänst osv - men när man sparar ordern och ska skicka första mejlet så lägger man till mejladressen till fastighetsägaren (står i Kundo) och skickar mejl till den som Utförare. Sedan går vi vidare och kvitterar orden som ovan.
_________________________________________________________
Drift/Lägenhetsbesiktningar
När det ska bytas hyresgäster i en lägenhet eller rum på ett äldreboende vill Drakfastigheter som fastighetsägare besikta skicket på bostaden inför eventuell renovering. Enhetschefen på boendet beställer besiktning i DeDU och vi lägger ärendet till denna utförare.