Sundsvalls Kommun

KSK - Rutiner i telefonin

Uppdaterad

Kommundirektören & andra höjdare

Servicecenter Kommunarkivet

  • Hänvisa i första hand till mejlen 
  • Om inringande ovillkorligen vill prata med någon, gå före och fråga dem hur samtalet ska hanteras

Servicecenter IT

Servicecenter Lön & Pension

Servicecenter Ekonomiservice

  • Telefontid
  • Efter telefontid hänvisa inringande att mejla själv på funktionsbrevlådorna
  • Man skiljer på grupperna Kund och Leverantör
  • Kund (8424) = Har du fått en faktura från kommunen? Påminnelse/skuld/inkasso?
  • Leverantör (8420) = Har du skickat en faktura till kommunen? Har du frågor rörande Raindance/Ekonomiportalen/E-handel?

Servicecenter HR

  • Alla samtal från medarbetare och vikarier kan gå via 1919
  • Vi får koppla samtal på namn

Servicecenter Kommunhälsan

  • Växelsamtal, där man söker medarbetare på namn, hänvisas till 18 10 00
  • Beställningssamtal hanteras enligt särskild rutin, se HÄR

Drakfastigheter

  • Felanmälningar och beställningar hanteras av Kundtjänst
  • Kundtjänst kan hänvisa samtal vidare till fastighetstekniker, drifttekniker, områdeschef och förvaltare enligt objektlistan
  • Vi ringer aldrig till Drakfastigheters entreprenörer - förutom i akutfall rörande Hissar och Storkök
  • Vi kan ringa på medarbetare som söks på namn
  • Fakturor för boende inom vård och omsorg hanteras av två särskilda handläggare på Drakfastigheter


warning Created with Sketch.