Uppdrag: Telefonpassning åt KS ordförande & bitr. kommundirektör
Uppdaterad
Telefonpassning till bitr. kommundirektör och kommunstyrelsens ordf.
Överenskommelsens omfattning (2023-01-01 till och med 2023-12-31):
- Kommunstyrelsekontoret behöver hjälp av SC Kundtjänst att vara 1:a mottagare för samtal till det fasta numret för biträdande kommundirektör (Lennart Andersson). Nedanstående rutin gäller även om någon söker Kommunstyrelsens ordförande (Niklas Säwén) i växeln.
- Servicecenter Kundtjänst ska ställa frågor till inringarna och i möjligaste mån koppla samtalen vidare till eventuella andra mottagare av samtalen. För de inringare som verkligen vill/behöver komma i kontakt med någon av personerna, skall Servicecenter Kundtjänst ta ett meddelande och skicka till Maria Magnusson som sedan kontaktar berörd person.
’Tips från coachen’ Maria, som tagit dessa fram tills nu är följande:
- Försök att styra samtalet genom att ställa frågor.
- Om ngn söker t ex Niklas – vad gäller ärendet? Är det verkligen Niklas som hen ska tala med? Ofta är det ngn annan som ska ha samtalet, ex ansvarig nämndsordförande eller ngn tjänsteman
- Försök att styra undan så mycket som det bara går.