Hissar
Uppdaterad
đšïž đ© NYHET: Hissar ska till FASTIGHETSTEKNIKER! Â đ©đšïž
FelanmÀlan
- Hissar felanmÀls alltid till fastighetsÀgaren.
- Om nĂ„gon sitter fast i en hiss i en inhyrd fastighet försöker vi ringa FĂ.
- Om nÄgon sitter fast i en Drakfastigheter-hiss ringer vi till Granitor, 0200-333 330. Gör en DeDU-order till: Ent LingÄng, Lyft och Hissar (Granitor Electro AB fd Midroc) med fastighetsteknikerns ref.nummer och mejlkopia till samma person.
- Om det Ă€r ett fel pĂ„ en Drakfastigheter-hiss som betyder att den inte gĂ„r att anvĂ€nda: LĂ€gg Ă€rende till Fastighetstekniker och ring.Â
- Om det bara Àr ett mindre fel pÄ en Drakfastigheter-hiss lÀgger vi Àrende till Fastighetstekniker utan att ringa (t.ex. trasig lampa, gnisslar).
Larm frÄn hisskorgen
- NÀr larm kommer frÄn hiss ringer SOS ut larm direkt till entreprenören. Sedan skickar de ett mejl till vÄr kundtjÀnst-mejl. Vi gör en order direkt till entreprenören med fastighetsteknikerns ref.nummer + kopia pÄ ordern till fastighetstekniker. Ingen prioritet.
- (Om entreprenören ringer och vill att vi gör en order i efterhand för ett jourĂ€rende sĂ„ kan vi göra det MEN vi ska ocksĂ„ kontakta Mats Johansson pĂ„ DF sĂ„ att han fĂ„r reda pĂ„ att SOS inte gjort sitt jobb.)Â