Sundsvalls Kommun

Draken

Uppdaterad

Adress till KC-Draken: https://draken.sundsvall.se/kontaktcenter/oversikt 

AD-grupp KC-Draken: SG_Appl_Draken_KC_Kommunvagledare  

Felanmälan: Via webshopsformuläret eller support@sundsvall.se eller 19 15 00 

Felanmälan ska innehålla: 

  • Beskrivning av problemet:  (allmän beskrivning av den upplevda problemet)
  • Vilken verksamhet gäller problemet:  (Exempel: Kundtjänst, SBK-pakereringstillstånd)
  • När inträffade problemet:  (ange så tydliga och exakta tidsramar som möjligt)
  • Gäller problemet enstaka användare/ärende/processteg:  ( ange om problemet uppstår t.ex. när man skapar ärendet, när ärende flyttas fram i processen eller det gäller ett specifik användare)
  • Gäller problemet externa intressenter/medborgare:  ( ange om problemet drabbar en medborgare ex, "Pelle" kommer inte in på mina sidor, "Stina" får konstiga meddelande, "Kalle" får inga meddelande via OpenE)
  • Ange exempel på problemet:  ( Ta med t.ex. skärmdumpar, specifika ärendenummer, kopia på felaktiga utskick)
  • Ange om andra system berörs:  ( tex om problemet berör e-tjänster, mina sidor, kopplingen till Raindance)

Verksamheter som vi vet använder Draken:

  • SC Kundtjänst
  • Gatuavdelningen P-tillstånd rörelsehindrade
  • Alkoholtillstånd
  • Lön & Pension är på gång...
warning Created with Sketch.