Draken
Uppdaterad
Adress till KC-Draken: https://draken.sundsvall.se/kontaktcenter/oversikt
AD-grupp KC-Draken: SG_Appl_Draken_KC_Kommunvagledare
Felanmälan: Via webshopsformuläret eller support@sundsvall.se eller 19 15 00
Felanmälan ska innehålla:
- Beskrivning av problemet: (allmän beskrivning av den upplevda problemet)
- Vilken verksamhet gäller problemet: (Exempel: Kundtjänst, SBK-pakereringstillstånd)
- När inträffade problemet: (ange så tydliga och exakta tidsramar som möjligt)
- Gäller problemet enstaka användare/ärende/processteg: ( ange om problemet uppstår t.ex. när man skapar ärendet, när ärende flyttas fram i processen eller det gäller ett specifik användare)
- Gäller problemet externa intressenter/medborgare: ( ange om problemet drabbar en medborgare ex, "Pelle" kommer inte in på mina sidor, "Stina" får konstiga meddelande, "Kalle" får inga meddelande via OpenE)
- Ange exempel på problemet: ( Ta med t.ex. skärmdumpar, specifika ärendenummer, kopia på felaktiga utskick)
- Ange om andra system berörs: ( tex om problemet berör e-tjänster, mina sidor, kopplingen till Raindance)
Verksamheter som vi vet använder Draken:
- SC Kundtjänst
- Gatuavdelningen P-tillstånd rörelsehindrade
- Alkoholtillstånd
- Lön & Pension är på gång...