Sundsvalls Kommun

Rutin: Större avvikelse i telefonin

Uppdaterad

Rutin: Större avvikelse i telefonin

Ny rutin för att möjliggöra statistik och uppföljning av större avvikelser i telefonin som påverkar funktionen hos oss på Servicecenter Kundtjänst.

  1. Om växeln går ner eller vi upplever akuta allvarliga störningar i telefonin kontaktar vi Telesupport på Teams eller telefon för att säkerställa att man uppmärksammar situationen omedelbart
  2. När kontakt tagits och ärendet är i trygga händer på Telesupport, lägger vi samma ärenden på mejl till telesupport@sundsvall.se för registrering i ärendehanteringssystemet POB, kopia till Lena (annars får hon inte veta vad som är fel)
  3. När vi får ärendebekräftelsen vidarebefordrar vi den till Lena också (här finns ärendenummer). 

Vi påminner varandra efter bästa förmåga så att alla dessa steg utförs när det är aktuellt. 

Guide taggad med: rutin
warning Created with Sketch.