Sundsvalls Kommun

SKIFU

Uppdaterad

____________________________________________________________________

Uppdrag: SKIFUS felanmälan hanteras av växeln

  • Ank. 2970 går direkt till 99
  • Felanmälan från kommunens egna verksamheter i SKIFUs fastigheter (t.ex. Servicecenter Heffners Allé och Skeppargatan 5) hänvisas till Kundtjänst (1565, tonval 2)
  • Felanmälan p-hus från medborgare hänvisas till Kundtjänst (1565, tonval 3)
  • Viktigt att vi alltid frågar vad felanmälan gäller, vilken verksamhet, våningsplan, m.m. för att fastighetsskötaren skall slippa leta efter felet.
  • Felanmälan (privat hyresgäst, inte kommunen) hänvisar vi i första hand till SKIFUs hemsida: https://minasidorskifu.sundsvall.se/mina-sidor/logga-in För att få inloggningsuppgifter kan kund mejla till: skifu@sundsvall.se 
  • Vid serviceanmälan via mina sidor får hyresgäst svar inom 24 timmar.
  • Om ärendet är akut tar vi alla viktiga uppgifter och ringer fastighetsjouren (Pema) på 070-347 00 89. 
  • Behov av väktare, störningsärenden, mejla: gruppledare.vasternorrland@qsecurity.se 
  • Felanmälan (privat hyresgäst, inte kommunen) i andra hand ringer vi till 1. Anders Carlsson, 2. Victoria Hessel, 3. Urban Simander eller 4. Pema
  • Kundtjänst Passerkort (1565, tonval 1) administrerar passer-taggarna till fastigheterna City-P och Stuvaren.  

____________________________________________________________________

Uppdrag: SKIFUS felanmälningar från Kommunens verksamheter hanteras av KT

  • Gör en DeDU-order med Kundtjänst som utförare. Förbered direktkvittering, men spara inte förrän du fått ärendenumret från SKIFUs system (se nedan). 
  • https://minasidorskifu.sundsvall.se/mina-sidor/logga-in
  • Logga in med våra gemensamma inloggningsuppgifter (användar-id: 000083 och lösenord: Sundsvall123)
  • Tryck på Serviceanmälan => Ny serviceanmälan
  • Tryck på "Ange annan kontaktperson" och fyll i anmälarens uppgifter (se bild nedan).
  • Fyll ärendebeskrivning, objekt och utrymme. Om ärendet är akut behöver vi ange detta. 
  • Tryck Skicka. 
  • Notera ärendenumret och skriv in det i DeDU-ordern. Direktkvittera/spara! Klart!
  • På samma sätt kan vi anmäla medborgares felanmälningar i p-husen! 

OBS! Ny design på Mina sidor!

Välj den fastighet det gäller i listan till höger!

Tryck sedan: Skapa serviceanmälan => Webärende

 

warning Created with Sketch.