SKIFU
Uppdaterad
- Kommunalt bolag
- SKIFU = Sundsvalls Kommuns IndustriFastigheter & Utveckling AB
- SKIFU hyr endast ut lokaler - inte lägenheter.
- VD: Anette Bergman
- https://skifu.se/
- Kontaktperson: Anna-Carin Slåtteby & Lena Hammarström
- Kontor: Stuvarvägen 3 (flyttade dit sommaren 2023)
- Länk till Styrelsen i Förtroendemannaregistret
____________________________________________________________________
Uppdrag: SKIFUS felanmälan hanteras av växeln
- Ank. 2970 går direkt till 99
- Felanmälan från kommunens egna verksamheter i SKIFUs fastigheter (t.ex. Servicecenter Heffners Allé och Skeppargatan 5) hänvisas till Kundtjänst (1565, tonval 2)
- Felanmälan p-hus från medborgare hänvisas till Kundtjänst (1565, tonval 3)
- Viktigt att vi alltid frågar vad felanmälan gäller, vilken verksamhet, våningsplan, m.m. för att fastighetsskötaren skall slippa leta efter felet.
- Felanmälan (privat hyresgäst, inte kommunen) hänvisar vi i första hand till SKIFUs hemsida: https://minasidorskifu.sundsvall.se/mina-sidor/logga-in För att få inloggningsuppgifter kan kund mejla till: skifu@sundsvall.se
- Vid serviceanmälan via mina sidor får hyresgäst svar inom 24 timmar.
- Om ärendet är akut tar vi alla viktiga uppgifter och ringer fastighetsjouren (Pema) på 070-347 00 89.
- Behov av väktare, störningsärenden, mejla: gruppledare.vasternorrland@qsecurity.se
- Felanmälan (privat hyresgäst, inte kommunen) i andra hand ringer vi till 1. Anders Carlsson, 2. Victoria Hessel, 3. Urban Simander eller 4. Pema
- Kundtjänst Passerkort (1565, tonval 1) administrerar passer-taggarna till fastigheterna City-P och Stuvaren.
____________________________________________________________________
Uppdrag: SKIFUS felanmälningar från Kommunens verksamheter hanteras av KT
- Gör en DeDU-order med Kundtjänst som utförare. Förbered direktkvittering, men spara inte förrän du fått ärendenumret från SKIFUs system (se nedan).
- https://minasidorskifu.sundsvall.se/mina-sidor/logga-in
- Logga in med våra gemensamma inloggningsuppgifter (användar-id: 000083 och lösenord: Sundsvall123)
- Tryck på Serviceanmälan => Ny serviceanmälan
- Tryck på "Ange annan kontaktperson" och fyll i anmälarens uppgifter (se bild nedan).
- Fyll ärendebeskrivning, objekt och utrymme. Om ärendet är akut behöver vi ange detta.
- Tryck Skicka.
- Notera ärendenumret och skriv in det i DeDU-ordern. Direktkvittera/spara! Klart!
- På samma sätt kan vi anmäla medborgares felanmälningar i p-husen!
OBS! Ny design på Mina sidor!
Välj den fastighet det gäller i listan till höger!
Tryck sedan: Skapa serviceanmälan => Webärende